Η σχολική τάξη "εξ αποστάσεως" (4)

Δραστηριότητες "Μετά την προβολή" μιας κινηματογραφικής ταινίας (Σούπα Μόντο).

1. Σχετικά με τους χαρακτήρες
→ Ερωτήσεις
- Ποιοι είναι οι κεντρικοί χαρακτήρες; Καταγράψτε τα ονόματα τους και
χαρίστε δυο –τρεις προσδιορισμούς (επίθετα κ.α) στον καθένα.
Για παράδειγμα μπορείτε να συμπληρώσετε τον πίνακα με τα ονόματα των ηρώων που πιστεύετε ότι τους ταιριάζει
περισσότερο. Μπορείτε να επιλέξετε παραπάνω από έναν ήρωα για κάθε χαρακτηρισμό.
γενναίος
αυθεντικός
περιπετειώδης
προσεκτικός
αδέξιος
απαιτητικός
αποφασιστικός
ενθουσιώδης
ηθικός
ευγενικός
ανεξάρτητος
αξιαγάπητος
μυστηριώδης
επίμονος
υπάκουος
αξιόπιστος
αδύναμος
υπεύθυνος
έξυπνος
σχολαστικός

- Η αδελφή της Jo, Mwix, κάνει την Jo να πιστέψει ότι είναι σουπερ ήρωας.
Ποιος είναι ο σκοπός της συγκεκριμένης επιλογής;
- Η Mwix αρχικά, δημιουργεί έναν ολόκληρο σχέδιο ώστε η Jo να πιστέψει ότι
σουπερ δυνάμεις. Καταγράψτε σε έναν πίνακα τις διαφορετικές
καταστάσεις που κατασκευάζει.
- Ποιοι είναι οι βοηθοί της Mwix στην παραπάνω προσπάθεια; Ποιο ρόλο
ανέλαβε ο καθένας από αυτούς;
- Ποιος είναι αντίθετος αρχικά στο συγκεκριμένο σχέδιο; Τι φοβάται;

→ Σε ένα μεγάλων διαστάσεων χαρτί ή στον πίνακα σχηματίστε τόσους κύκλους,
όσοι οι κεντρικοί χαρακτήρες στην ταινία. Μέσα σε κάθε κύκλο γράφετε το όνομα κάθε χαρακτήρα ή ομάδας εφόσον υπάρχει. Στη συνέχεια γράφετε μέσα στους κύκλους αυτούς τι πιστεύετε ότι θα ήθελαν να πουν οι χαρακτήρες αυτοί και έξω από τους κύκλους γράφετε μηνύματα προς τους χαρακτήρες από τα εσάς.

2. Μιλώντας για σούπερ-ήρωες
Η Jo αντλεί δύναμη από συγκεκριμένους σούπερ ήρωες (κινηματογραφικών ταινιών
και κόμικς) και στη συνέχεια δανείζεται κάποια από τα χαρακτηριστικά τους για να
ενισχύσει τις σούπερ δυνάμεις της. Καταγράψτε μερικά από αυτά τα
χαρακτηριστικά, και εντοπίστε κυρίως και άλλα χαρακτηριστικά της Jo, τα οποία
έρχονται σε αντίθεση με τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά των σούπερ ηρώων
κινηματογραφικών ταινιών και κόμικς.

3. Οικειοποίηση της κατάστασης
Αναλογιστείτε τι θα συνέβαινε αν κάποιος/α συμμαθητής/συμμαθήτριά σας
αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα υγείας.
-Τι θα κάνατε ως ομάδα, τάξη, σχολείο για να του/της συμπαρασταθείτε και να τον/
την υποστηρίξετε;

4. Κινηματογραφική κριτική
Διαβάστε τις παρακάτω κριτικές και βρείτε με το θέμα
που αναφέρονται (σενάριο, ερμηνείες, κινηματογραφικές τεχνικές),

Παραδείγματα κριτικών:

Κι όσο για το ίδιο το κοριτσάκι: μπορεί οι βετεράνοι ηθοποιοί (Μαριάν Νούνγκο και
Νιαγουάρα Ντάμπια) να στηρίζουν στιβαρά το καστ, αλλά είναι η χαρισματική
πιτσιρίκα Στέισι Γουαγουέρου που με το εκφραστικό της πρόσωπο και το
πεισμωμένο τρόπο που τεντώνει τα χεράκια της, πετάει. Και κάνει και την εικόνα να
απογειώνεται..
Πόλυ Λυκούργου
http ://flix.gr/cinema/supa-modo-review.html

To "Supa Modo" είναι ένα tricky film, που εστιάζει στην «δυναμική», που εμπεριέχουν
«εντός των κόλπων τους», οι αφρικανικές κοινότητες…
Πέρα τώρα από την «μαγική κοινότητα» της ταινίας του Likarion Wainaina, που
ενωμένη και αλληλέγγυα, ανακατεύει την χύτρα με τον μαγικό ζωμό (σαν άλλος Δρυΐδης)
της σωτηρίας της Τζο, με την προσωρινή απόδραση της από την σκληρή
πραγματικότητα, οι συντελεστές του Supa Modo κινούνται προς την ίδια οδό,
αποτελώντας και οι ίδιοι μια «κοινότητα» και διαθέτοντας με την σειρά τους το δικό τους
προσωπικό μαγικό ζωμό: Το σενάριο της ταινίας!
Λήδα – Ειρήνη Αδάμου
https://www.cinemode.gr/cinema/kritikes-tainion/supa-modo-toy-likarionwainaina.
html

Η πρώτη ονειροπόληση της Jo περιγράφει ένα Super Ταξίδι της μικρούλας στο δάσος
φορώντας την ειδική ενδυμασία την οποία η ίδια τόσο πολύ λατρεύει. Το μέσο (κάμερα)
πραγματοποιεί μια “αργή ακολουθία” της πρωταγωνίστριας (που κινείται αρκετά πιο
μπροστά) με διαδοχικές κινήσεις αριστερά και δεξιά. Αρκετά κινηματογραφικά λεπτά
αργότερα η περιήγηση του φακού “κινείται” πανομοιότυπα στα βήματα της (υπέρ) ηρωίδας
από δωμάτιο σε δωμάτιο… Με το κουκλάκι Modo στο χέρι της έως και το σημείο όπου η Jo
βρίσκει την Kathryn.
Γιάννης Κρουσίνσκυ
https://eretikos.gr/epiloges/eretiki-kritiki-gia-tin-tainia-supa-modo/

Στη συνέχεια προσπαθήστε να γράψετε τη δική σας κριτική.
→ Προτεινόμενα βήματα για τη σύνταξη μιας κινηματογραφικής κριτικής
  • Γράφοντας την κριτική. Ξεκινάμε με τις βασικές πληροφορίες (Τίτλο ταινίας,
    χρονολογία παραγωγής ταινίας, όνομα σκηνοθέτη, πρωταγωνιστών,
    διάρκεια ταινίας). Τσεκάρουμε στο: www.imdb.com, στην εταιρεία
    διανομής, ή στην ιστοσελίδα της ταινίας αν υπάρχει.
  • Δηλώνουμε γιατί θεωρούμε την συγκεκριμένη ταινία άξια λόγου; Έπειτα
    γράφουμε λίγα λόγια για την υπόθεση της ταινίας. Προσοχή δεν
    αποκαλύπτουμε το τέλος!
  • Προσπαθούμε να μεταφέρουμε στον αναγνώστη την εμπειρία της θέασης
    της ταινίας και την δική μας αλλά και ενός συμβολικού θεατή. Είναι
    ευχάριστη; Προκαλεί αγωνία; Μας προβληματίζει;

5. Να μια ευκαιρία να δημιουργήσετε το δικό σας ήρωα!

Στοιχεία που μπορεί να έχει:

Ο δικός μας Superhero
Το παρατσούκλι του
Το πραγματικό του όνομα
Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του
Το «μοναδικό» του στοιχείο
Οι δυνάμεις του
Τα ελαττώματα του
Τα στοιχεία της προσωπικότητας τους
Ο τόπος διαμονής
Οι εχθροί του (αν υπάρχουν)

Τώρα, αν θέλετε, μπορείτε να τον αποτυπώσετε εικαστικά. (Είτε με ζωγραφική είτε με τρισδιάστατη κατασκευή).


Τι θα συνέβαινε αν σκηνοθέτης της ταινίας Supa Modo ήταν ΠΡΑΓΜΑΤΙ η Jo, ο Μάικ και η
παρέα τους; Χωριστείτε σε ομάδες και συμπληρώστε τα 3Χ & 3Ι. Αξιοποιήστε τις
πληροφορίες που θα εντοπίσετε στις παρακάτω σκηνές 00:51:12 -00:54:50 & 01:04:09 –
01:08:24

 

6. Τα τραγούδια της ταινίας SUPA MODO
Mirabelle, Don Ngatia
https://soundcloud.com/don-ngatia/mirabelle
HA-HE, Just a band (Bill "Blinky" Sellanga, Dan Muli, Mbithi Masya)
https://soundcloud.com/rubytrois/ha-he-by-just-a-band
Ngwendeire Guita, The Lulu’s band
https://soundcloud.com/schnitzelcuts/the-lulus-band-ngwendeire-guita-ds-reworkpreview-
limited-vinyl-only
Bring back Time, Maia & The Big Sky
https://maia.bandcamp.com/track/bring-back-time

Δραστηριότητα:
Χωριζόμαστε σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα ανατίθεται ένα από τα παραπάνω
τραγούδια και ακολούθως απαντάει τις παρακάτω ερωτήσεις. Οι ομάδες μπορούν να
ανατρέξουν στην ταινία αλλά και να ψάξουν στο διαδίκτυο για τους στίχους και άλλα
στοιχεία σχετικά με τα τραγούδια.

Ερωτήματα:
Πότε ακούγεται κάθε τραγούδι μέσα στην ταινία;
Με ποιο σημείο της αφήγησης συνδέεται;
Σε ποιους χαρακτήρες αναφέρεται;
Ποια συναισθήματα αναδεικνύει;
Πώς επιδρά στον ρυθμό της κινηματογράφησης και του μοντάζ;
Ποια χαρακτηριστικά του κόσμου της ταινίας αναδεικνύει κάθε τραγούδι;
Πώς σχετίζεται με τον χώρο και τον χρόνο που εκτυλίσσεται η ιστορία;

 

Πηγή:

http://wrongmedia.net/npeduc/index.php/sm_landing/sm_teacher/