Ε' 2 - 19ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
Η σχολική τάξη "εξ αποστάσεως" (2)

Ψυχαγωγία και κινηματογραφική εκπαίδευση εξ αποστάσεως για τους μαθητές και όλη την οικογένεια

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και το Νεανικό Πλάνο στηρίζουν τα παιδιά και τους νέους (αλλά και όλη την οικογένεια) σε αυτές τις δύσκολες μέρες του περιορισμού τους στις κατοικίες τους λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, αξιοποιώντας για εκπαιδευτικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς τη μοναδική Παιδική και Νεανική Ταινιοθήκη και τους συνοδευτικούς ψηφιακούς οδηγούς μελέτης του Νεανικού Πλάνου.
Σταδιακά θα ανακοινώνονται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας και το Νεανικό Πλάνο διάφορες δράσεις για παιδιά και νέους όλων των ηλικιών.

Μπορούμε να διαμορφώσουμε ομάδες μαθητών που έχουν τη διάθεση και τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μέσω διαδικτύου την ταινία, η οποία θα διατεθεί δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή μαζί με τον ψηφιακό οδηγό μελέτης της.
Πρόκειται για υλικό ασύγχρονης διδασκαλίας, το οποίο περιέχει πολύμορφο πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό (κείμενα, βίντεο, κουίζ, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, πρόσθετο υλικό, κ.ά.), και μπορεί εύκολα να αξιοποιηθεί και μέσω της νέας πλατφόρμας σύγχρονης διδασκαλίας που θα τεθεί σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες από το Υπουργείο Παιδείας. Η ταινία και ο οδηγός μελέτης έχουν λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από θετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ 162790/2019-21/10/2019).

Κύριοι στόχοι της δράσης του Φεστιβάλ Ολυμπίας και του Νεανικού Πλάνου είναι κατά το διάστημα που θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης:
α. να διατηρήσουν επαφή και επικοινωνία με τους μαθητές τους, έστω και με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
β. να εξωτερικεύσουν τα αισθήματά τους για το παγκόσμιο θέμα αυτής της περιόδου και να συνομιλήσουν γι' αυτό, με αφορμή την ταινία και το συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό.
γ. να παρακολουθήσουν τα παιδιά, έστω και τους υπολογιστές τους, μια πολυβραβευμένη ταινία με 50 διεθνή βραβεία
δ. να ασχοληθούν στον ελεύθερο τους χρόνο με τον κινηματογράφο, συνδυάζοντας την ψυχαγωγία με την εκπαίδευση.

Η ταινία διατίθεται για 48 ώρες

Ξεκινάμε με την πολυβραβευμένη ταινία “Supa Modo” του Likarion Wainaina (Μυθοπλασία, 74΄, Κένυα–Γερμανία, 2018), η οποία πραγματεύεται το επίκαιρο ζήτημα της νόσου και της υγείας και του ρόλου της κοινότητας στο ξεπέρασμα του στίγματος και του πένθους.
Η ταινία απευθύνεται κυρίως στις ηλικίες 9-18 ετών και σε όλη την οικογένεια, θίγοντας μια πληθώρα θεμάτων όπως η οικογένεια, η υγεία, η διαφορετικότητα, τα δικαιώματα του παιδιού, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η φτώχεια, η αλληλεγγύη και η κοινότητα, η παιδική φιλία, η κοινωνική χρησιμότητα του κινηματογράφου.

Σούπα Μόντο / Supa Modo

Σούπα Μόντο / Supa Modo

Μια ταινία του Likarion Wainaina

Fiction, έγχρωμο , 74΄, Κένυα-Γερμανία , 2018

Η αφίσα της ταινίας:

Σύνοψη

Η 9χρονη Τζο λατρεύει τις ταινίες δράσης και ονειρεύεται να γίνει υπερηρωίδα. Η μεγαλύτερή της επιθυμία είναι να γυρίσει μια ταινία και να πρωταγωνιστήσει σ’ αυτήν. Στη φαντασία της ξεχνάει ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο της ασθένειάς της. Όταν η αδερφή της αγανακτεί βλέποντας το εύθυμο κορίτσι να σπαταλάει τον πολύτιμο χρόνο που του απομένει ξαπλωμένο στο κρεβάτι, ενθαρρύνει την Τζο να πιστέψει στις μαγικές της δυνάμεις και πείθει όλους τους συγχωριανούς να την βοηθήσουν να πραγματοποιήσει το όνειρό της.

 

 

 

 

 

 

 

Τι σημαίνει Supa Modo;

Modo στην αφρικανική διάλεκτο κικούγιου (διάλεκτος των σουαχίλι) σημαίνει άνθρωπος, άτομο, πρόσωπο. Είναι ένα ουσιαστικό ελεύθερο συνδηλώσεων σε ότι αφορά την ηλικία ή το φύλο, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για το όνομα του alter ego της πρωταγωνίστριας της ταινίας, η οποία έχει δύο αντισυμβατικές ιδιότητες, είναι παιδί και μάλιστα κορίτσι.

Έτσι, ο τίτλος επιχειρεί μια έμμεση αναφορά στο βασικό θέμα της ταινίας, ότι οποιοσδήποτε μπορεί να είναι ήρωας. Δηλαδή το πρόθημα Super (το οποίο στον τίτλο έχει αποτυπωθεί φωνητικά, όπως θα το προέφερε ένα παιδί της Κένυας) μπορεί να μπει μπροστά από το όνομα οποιουδήποτε. [Η συγγραφική ομάδα της ταινίας]

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Likarion Wainaina

Σενάριο: Mugambi Nthiga, Silas Miami, Wanjeri Gakuru, Kamau Wandungu

Πρωταγωνιστούν:

Stycie Waweru,

Marrianne Nungo,

Nyawara Ndambia,

Johnson Fish Chege,

Humphrey Maina

 

 

 

 

 

Xώρα Παραγωγής: Κένυα-Γερμανία

Έτος Παραγωγής: 2018

Διάρκεια: 74 λεπτά

Γλώσσα: Σουαχίλι, Αγγλικά, Κικούγιου

 

 

 

 

 

 

 

 

Βραβεία

  • Βραβείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου (ECFA) για την Καλύτερη Ευρωπαϊκή Ταινία για παιδιά του 2018
  • Υποψηφιότητα της Κένυας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Carthage Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Emden International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Hamburg Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Zanzibar International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Zlín International Film Festival for Children and Youth 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, Edinburgh International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Οικουμενικής Επιτροπής , Zlín International Film Festival for Children and Youth 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Αφρικανικής Ταινίας, Africa Magic Viewers Choice Awards 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Ανατολικής Αφρικής, Zanzibar International Film Festival 2018
  • Βραβείο ECFA, Kristiansand International Children's Film Festival 2018
  • Βραβείο ECFA, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Ειδικής Επιτροπής, Molodist International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κοινού, Cinetopia Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Νεανικής Κριτικής Επιτροπής, Minneapolis St. Paul International Film Festival 2018
  • Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες», Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλλιτεχνικής Τόλμης, Durban International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, KinoKino - International Film Festival for Children
  • Βραβείο ECFA, Kristiansand International Children's Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κοινού, Children's Film Festival Seattle
  • Εύφημη Μνεία, Kino W Trampkach (Cinema in Sneakers Film Festival for Children and Youth) 2018
  • Εύφημη Μνεία (Generation Kplus), Berlin International Film Festival 2018

Περισσότερα

Likarion Wainaina Κενυάτης κινηματογραφιστής που γεννήθηκε στη Μόσχα αλλά πλέον ζει στο Ναϊρόμπι, όπου εργάζεται ως σκηνοθέτης και διευθυντής φωτογραφίας. Έχει κάνει διεύθυνση φωτογραφίας σε αρκετά ντοκιμαντέρ και διαφημιστικά, ενώ έχει σκηνοθετήσει διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές κι έναν σημαντικό αριθμό μικρού μήκους ταινιών. Μία απ’ τις πρώτες του, το Between the Lines, ήταν η πρώτη κενυάτικη ταινία που προβλήθηκε σε οθόνη IMAX στην Κένυα. Πιο πρόσφατα, η ταινία του Bait προβλήθηκε στο φεστιβάλ των Καννών.
Σύνδεσμοί:

https://supamodo.com/
https://www.facebook.com/SupaModoFilm/
https://www.imdb.com/title/tt7772412/
https://en.wikipedia.org/wiki/Supa_Modo

 
Η σχολική τάξη "εξ αποστάσεως" (1)

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

Δραστηριότητες για την περίοδο κατά την οποία τα σχολεία παραμένουν κλειστά:

  • Επανάληψη στον γραπτό λόγο.

Κοιτάζουμε τα κείμενα τα οποία έχουμε ήδη γράψει (Παραγωγή Γραπτού Λόγου). Με βάση α) το γενικό πλάνο στη σελίδα 22 του Α' τεύχους της Γλώσσας και β) το πλάνο κάθε είδους άσκησης παραγωγής γραπτού λόγου, όπως περιγράφεται στο σχολικό βιβλίο, αλλάζουμε/τροποποιούμε/διορθώνουμε τα κείμενα της πρώτης γραφής μας. Σε ένα καινούργιο φύλλο το καθαρογράφουμε συμπεριλαμβάνοντας τις αλλαγές.

  • Τήρηση Ημερολογίου.

Σε ένα τετράδιο καταγράφουμε σε ημερολογιακή μορφή τις έκτακτες περιστάσεις τις οποίες ζούμε. Αναφέρουμε γεγονότα από την κάθε μέρα, νέα από την πόλη, τη χώρα, τον κόσμο, πώς περνάμε τις μέρες μας με τα κλειστά σχολεία (και όχι μόνο). Δεν ξεχνάμε να σημειώσουμε πώς νιώθουμε για όλα όσα συμβαίνουν, τι σκεφτόμαστε για τη συνέχεια όλης αυτής της παγκόσμιας περιπέτειας και πώς φανταζόμαστε το μέλλον.

  • Ανάγνωση λογοτεχνικού βιβλίου.

Διαλέγουμε ένα ή περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία. Ετοιμάζουμε μία βιβλιοπαρουσίαση, όπως έχουμε ήδη κάνει. Θυμόμαστε το φυλλάδιο των Χριστουγέννων ή το παράδειγμα στις σελίδες 46 και 47 του Β' τεύχους της Γλώσσας. Μπορούμε να μην επιλέξουμε μία τυπική παρουσίαση, αλλά να διαλέξουμε μία ή περισσότερες από τις περιγραφόμενες δραστηριότητες στο φυλλάδιο των Χριστουγέννων.

 

Για απαντήσεις ή αποστολή εργασιών, σκανάρουμε το φύλλο ή το βγάζουμε φωτογραφία και στέλνουμε το αρχείο στο email (υπάρχει στο φυλλάδιο των Χριστουγέννων) ή στην Επικοινωνία μέσω της ιστοσελίδας (χρησιμοποιεί το email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it )

 
Καν' το ν' ακουστεί 2020

Οι συμμετοχές για τον διαγωνισμό τραγουδιού και ραδιοφωνικού μηνύματος.

Η δική μας συμμετοχή: 5289. Οι σπιτόγατοι 19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

 
Ραδιοφωνικές εκπομπές

Οι εκπομπές της ραδιοφωνικής ομάδας του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας στο European School Radio

1η εκπομπή (28 Φεβρουαρίου 2020)

 
Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι

Δήμητρα

Ιωάννα

 

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
στα δρομάκια τα παλιά,
αντηχήσανε κιθάρες
μαντολίνα και βιολιά.

Κι όλοι οι παιδικοί μου φίλοι
μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
κάνανε μαζί βαρκάδα
στη μεγάλη φεγγαράδα.

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
μια ζεστή γλυκιά βραδιά,
έτρεξα στην προκυμαία
να φωνάξω τα παιδιά.

Κι όλοι οι παιδικοί μου φίλοι
μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
γίναν άστρα και μπαλόνια,
τρεχαντήρια και τριζόνια.

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
στα δρομάκια τα παλιά,
αντηχήσανε κιθάρες
μαντολίνα και βιολιά.

Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή

 
<< Start < Prev 1 2 3 Next > End >>

Page 2 of 3