Κείμενα μαθητών
Ποιητικός διαγωνισμός

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

22ος Πανελλήνιος Μαθητικός Ποιητικός Διαγωνισμός "Άθλον Ποιήσεως-Γιάννης και Λένα Στρέφη-Κουτσοχέρα".

Έπαινος για το ποίημα της Αγγελικής

Ο φάρος του ολοκαυτώματος

 

Θόρυβοι και βρόντοι

Ακούγονται πέρα μακριά

Είναι τα Καλάβρυτα που καίγονται

Φωνές, κλάματα και παρακάλια

Στ' αφτιά μου ακόμη αντηχούν

Αχ! Πώς αντέχουν όλοι τους

Μικρά παιδιά μεγάλος πόνος

Μεγάλοι άνθρωποι μικρή ζωή

Ξεψυχούν στο σωρό

Η ανθρωπιά εξανεμίζεται

Όπως καπνίζουν τα ερείπια στον ουρανό

Τα σπίτια γκρεμίζονται ένα ένα

Οι πυροβολισμοί κι οι βόμβες των εχθρών

Ματώνουν την τελευταία σταγόνα ελπίδας

Για μια ζωή ειρηνική.

Μα τα καλά νερά θα συνεχίζουν ν' αναβλύζουν

Σε πείσμα των κακών καιρών

Ο θρήνος γίνεται φάρος

Και η θυσία

Μία λαμπρή γιορτή της λευτεριάς.

 
Κρυφτοκυνηγητό

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

[...] Μπορεί να υπάρχει πόλεμος εκεί που ζούνε, με αποτέλεσμα να φοβούνται τα πάντα.[...] Βλέπεις όμως το φόβο στα μάτια τους.

Βάσω

 

Η σκέψη που μου έρχεται στο μυαλό είναι πως ο πόλεμος είναι το χειρότερο πράγμα για όλους τους ανθρώπους, για τον πολιτισμό, για το περιβάλλον.[...]

Στεφανία

 

[...] Αυτά τα παιδάκια δεν φταίνε σε τίποτα για να χάσουν τη ζωή τους. Η μόνη ελπίδα που έχουν είναι αν κάποια μέρα σταματήσει ο πόλεμος. Όμως περνάει ο καιρός, χάνεται αυτή η ελπίδα και φουντώνει η θλίψη μέσα στα πρόσωπά τους.[...]

Χριστίνα

 

[...] λύπη, επειδή για εμάς το κρυφτοκυνηγητό είναι παιχνίδι, ενώ για αυτά πραγματικότητα.

Ζέτα

 

[...] Δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση τους και ελπίζω να σταματήσουν οι πόλεμοι.

Βασίλης Κ.

 

[...] Πρόκειται για ένα τραγικό "παιχνίδι" που παίζουν οι άνθρωποι που είναι φανατισμένοι και πιστεύουν ότι μόνο με τα όπλα μπορούν να λύσουν τις όποιες διαφορές τους. Δεν νοιάζονται αν υπάρχουν άμαχοι, άοπλοι, άνθρωποι που δεν φταίνε και είναι ανήμποροι να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Έτσι το κρυφτοκυνηγητό που για τα περισσότερα παιδιά θυμίζει κάτι όμορφο και ανέμελο, για τα παιδιά της φωτογραφίας είναι μία τραγική πραγματικότητα από την οποία μάταια προσπαθούν να ξεφύγουν. Ακόμη κι αν τα καταφέρουν, τα τραύματα που θα έχουν στη ψυχή τους θα είναι ίσως αξεπέραστα.

Νίκος

 

[...] λύπη, γιατί τα παιδιά αυτά αναγκάζονται να ανέχονται τον πόλεμο για τον οποίο φταίνε οι μεγάλοι. Εμείς το κρυφτοκυνηγητό το θεωρούμε παιχνίδι με μπάλες, ενώ αυτά τα παιδιά πραγματικότητα με βόμβες.

Ιωάννα

 
Ο ψύλλος

Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Είναι μία ταινία που μέσα από την παρακολούθησή της καταλαβαίνουμε τα συναισθήματα των παιδιών, τη ψυχολογία των μαθητών, τις κοινωνικές σχέσεις και την αναγνώριση μιας προσπάθειας.

Κάποτε ζούσε ένας 12χρονος μαθητής σε ένα ορεινό χωριό της επαρχίας. Αυτό το παιδί λοιπόν έγραφε μια εφημερίδα που ονομαζόταν "Ο ψύλλος". Οι συγχωριανοί του, ακόμα και οι γονείς του, είχαν αμφιβολίες γι' αυτόν.  Παρόλο ομως που δεν υπήρχε ελπίδα, ξαφνικά έρχεται στο χωριό μια δημοσιογράφος από την Αθήνα. Είχε ακούσει για τον ψύλλο και ήρθε να πάρει συνέντευξη από το παιδί.

Άρα, το δίδαγμα της ταινίας αυτής είναι ότι δεν πρέπει να παρατάμε ποτέ τα όνειρά μας.

Στεφανία

 

[...] Εϊναι μια σπουδαία ταινία για μένα, γιατί είναι σαν να θέλει να δείξει ότι μπορείς να πραγματοποιήσεις το όνειρό σου, ανεξάρτητα από το τι λένει οι άλλοι.

Χριστίνα

 
Εντύπωσεις από μια επίσκεψη στο μουσείο

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας είνια ένα από τα πιο εξαιρετικά μουσεία της Πάτρας. [...] Η επίσκεψη σε αυτό το μουσείο είναι από τις πιο ωραίες που έχω να θυμάμαι. Ήταν σαν να έβλεπες ζωντανές αναπαραστάσεις ραδιοφωνικού σταθμού. Επίσης με εξέπληξε πώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να ψυχαγωγηθούν μέσα από το ραδιόφωνο.

Νίκος

 

[...] Το ενδιαφέρον του σχολείου μας ήταν μεγάλο γι' αυτό το μέρος, διότι θα μας μιλούσαν για το ραδιόφωνο. [...] Αυτό που εμένα με εντυπωσίασε ήταν το τρανζίστορ, γιατί όσο πέρναγε ο χρόνος τόσο αυτό μίκραινε. Ώσπου έφτασε να μην φαίνεται καθόλου. Ελπίζω να ξαναπάμε στο μουσείο, γιατί εκεί νιώθεις ευτυχισμένη μαθαίνοντας καινούρια πράγματα.

Αγγελική

 

[...] Περισσότερο μου άρεσαν οι παλιές συσκευές ραδιοφώνου που είδαμε.

Ζέτα

 

[...] Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν οι παλιές λυχνίες του ραδιοφώνου και τα κύματα του τηλεφώνου.

Βασίλης

 

[...] Εκεί μάθαμε για την εξέλιξη του ραδιοφώνου και είδαμε παλιά ραδιόφωνα. Εμένα με εντυπωσίασε περισσότερο το πείραμα με τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Ένιωσα χαρά που επισκέφτηκα ένα τέτοιο εργαστήριο και έμαθα πώς με απλά υλικά γίνονται τόσο σημαντικά πειράματα. Επίσης, θα μου άρεσε μεγαλώνοντας να γίνω επιστήμονας.

Στεφανία

 

[...] Εγώ σκέφτηκα ότι αυτά τα παλιά ραδιόφωνα μπορούσαν να ενημερώσουν όλο τον κόσμο. Αλλά μπορούσαν επίσης να ακούν μουσική και να κάνουν πολλά άλλα πράγματα. [...] Το μεσημέρι επιστρέψαμε στο σχολείο μας. Η μέρα ήταν πολύ γεμάτη, καθώς μάθαμε πολλά ωραία πράγματα.

Χρήστος

 
Λογοτεχνικός διαγωνισμός

5ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Λογοτεχνίας "Σοφία Φίλντιση - Το δέντρο της Σοφίας".

Θέμα διαγωνισμού για το σχολικό έτος 2015 - 2016: "Τα προσωποποιημένα στοιχεία της φύσης".

1ο Βραβείο για την Ε' τάξη: "Η αγάπη φέρνει την άνοιξη" Χρήστος Π., Δημοτικό σχολείο Βασιλικού Αχαΐας

 
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>

Page 1 of 2