Ε' + Στ' τάξη - Δημοτικό σχολείο Βασιλικού
Εντύπωσεις από μια επίσκεψη στο μουσείο

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας είνια ένα από τα πιο εξαιρετικά μουσεία της Πάτρας. [...] Η επίσκεψη σε αυτό το μουσείο είναι από τις πιο ωραίες που έχω να θυμάμαι. Ήταν σαν να έβλεπες ζωντανές αναπαραστάσεις ραδιοφωνικού σταθμού. Επίσης με εξέπληξε πώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να ψυχαγωγηθούν μέσα από το ραδιόφωνο.

Νίκος

 

[...] Το ενδιαφέρον του σχολείου μας ήταν μεγάλο γι' αυτό το μέρος, διότι θα μας μιλούσαν για το ραδιόφωνο. [...] Αυτό που εμένα με εντυπωσίασε ήταν το τρανζίστορ, γιατί όσο πέρναγε ο χρόνος τόσο αυτό μίκραινε. Ώσπου έφτασε να μην φαίνεται καθόλου. Ελπίζω να ξαναπάμε στο μουσείο, γιατί εκεί νιώθεις ευτυχισμένη μαθαίνοντας καινούρια πράγματα.

Αγγελική

 

[...] Περισσότερο μου άρεσαν οι παλιές συσκευές ραδιοφώνου που είδαμε.

Ζέτα

 

[...] Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν οι παλιές λυχνίες του ραδιοφώνου και τα κύματα του τηλεφώνου.

Βασίλης

 

[...] Εκεί μάθαμε για την εξέλιξη του ραδιοφώνου και είδαμε παλιά ραδιόφωνα. Εμένα με εντυπωσίασε περισσότερο το πείραμα με τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Ένιωσα χαρά που επισκέφτηκα ένα τέτοιο εργαστήριο και έμαθα πώς με απλά υλικά γίνονται τόσο σημαντικά πειράματα. Επίσης, θα μου άρεσε μεγαλώνοντας να γίνω επιστήμονας.

Στεφανία

 

[...] Εγώ σκέφτηκα ότι αυτά τα παλιά ραδιόφωνα μπορούσαν να ενημερώσουν όλο τον κόσμο. Αλλά μπορούσαν επίσης να ακούν μουσική και να κάνουν πολλά άλλα πράγματα. [...] Το μεσημέρι επιστρέψαμε στο σχολείο μας. Η μέρα ήταν πολύ γεμάτη, καθώς μάθαμε πολλά ωραία πράγματα.

Χρήστος

 
Φεστιβάλ Ραδιοφώνου

 
Στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Ζωντανεύω το ραδιόφωνο - Μαθαίνω πώς λειτουργεί

Ακτινοβολία

 
Γραμμική Β

Η Γραμμική Β είναι η γραφή που χρησιμοποιήθηκε από τους Μυκηναίους. Είναι μια παλιά μορφή της ελληνικής γλώσσας.

Η Γραμμική Β είναι μία συλλαβική γραφή, δηλαδή κάθε σημείο της (σύμβολο) ισοδυναμεί με μια συλλαβή. Αποτελείται περίπου από 90 συλλαβογράμματα, ενώ έχει και 160 ιδεογράμματα, τα οποία παρουσιάζουν εικόνες από ζώα, προϊόντα, αλλά και ανθρώπους.

Υπάρχουν, ακόμη, και σημεία που βοηθούν στην ευκολότερη κατανόηση της γραφής, όπως κάθετες ή οριζόντιες γραμμές, που χωρίζουν τις λέξεις, ή δηλώνουν τίτλους και υπότιτλους του κειμένου.

Χωρίζω τη λέξη σε συλλαβές, όπως στα νέα ελληνικά.

Κάνω τις απαραίτητες μετατροπές στα φωνήεντα, έχοντας υπόψη ότι:

  • η > ε
  • ω > ο
  • αι > α
  • ει > ε
  • οι > ο
  • υ > ου
  • β > μπ
  • δ > ντ
  • Δεν υπάρχει το τελικό ς. Απλά παραλείπεται.
  • Στα διπλά σύμφωνα γράφεται μόνο το ένα.
  • λ > ρ
  • γ > κ
  • χ > κ
  • φ >π
  • θ >τ

Επίσης, κάνω τις εξής αλλαγές στις συλλαβές:

  • Φωνήεν+σύμφωνο: το σύμφωνο παραλείπεται π.χ. άρ-γυ-ρος > α-κου-ρο
  • Σύμφωνο+φωνήεν+σύμφωνο: παραλείπεται το 2ο σύμφωνο π.χ. φαρ-μα-κο > φα-μα-κο > πα-μα-κο
  • Σύμφωνο+σύμφωνο+φωνήεν: επαναλαμβάνεται το φωνήεν και στις δύο συλλαβές. Το ίδιο ισχύει για το ξ > κς και το ψ > πς π.χ. άξονες > α-κο-σο-νε

 
Λογοτεχνικός διαγωνισμός

5ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Λογοτεχνίας "Σοφία Φίλντιση - Το δέντρο της Σοφίας".

Θέμα διαγωνισμού για το σχολικό έτος 2015 - 2016: "Τα προσωποποιημένα στοιχεία της φύσης".

1ο Βραβείο για την Ε' τάξη: "Η αγάπη φέρνει την άνοιξη" Χρήστος Π., Δημοτικό σχολείο Βασιλικού Αχαΐας

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 Next > End >>

Page 3 of 6