Ε' + Στ' τάξη - Δημοτικό σχολείο Βασιλικού
Βασιλικό στον αέρα... του καρναβαλιού

Η τρίτη ραδιοφωνική εκπομπή μας είναι αφιερωμένη στο καρναβάλι.

Η εκπομπή μεταδόθηκε την Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016 από το European School Radio.

 
Το δικό μας αλφαβητάρι

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

 
Στη Φρουτοπία με την αεροσκάφη

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Κωνσταντίνα

Ιωάννα

Βάσω, Χρήστος

 
Προτάσεις από τυχαία γράμματα

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

  • Π Ν Β Α Σ

Πήγε Να Βαρέσει Αλλά Σταμάτησε

Πεινάει ο Ναυαρίνος, Βαλε Αρματωμένα Σκουλήκια

Πανάγαθος Νικά Βιαστικά Αλιγάτορες στη Σαβάνα

Παναθηναϊκές Να Βάλεις Άσπρες Σαγιονάρες

Πράσινος Νάνος Βαράει Απελέκητα Σαλιγκάρια

Πάω Να Βάλω Αλάτι στη Σαλάτα

 

  • Α Σ Π Ν Ο

Άνθρωπος Στενοχωρημένος Προχωρώντας Νευριασμένος Οδηγεί

Αρχηγός Σουλτάνος Πήγε Να Ορμήξει

Άνθρωπος Σε Πλανήτη Νέο κι Όμορφο

Άρχοντας Σπάνιος Περνά Νευριασμένος Όρη

 

  • Β Α Ε Λ Ρ

Βαρεμένος Άνθρωπος Έπαθε Λύσσα Ρινόκερου

Βαρελάς Ανήσυχος Έφαγε Λίγο Βόδι

Βάτραχος Αρματολός Έφτασε Λαχανιασμένος στη Ρωσία

Βαράμε Αστέρι Έρχομαι στη Λιλιπούπολη Ρεεεεεεε

Βατράχια Αρματωμένα Έρχονται Λερωμένα και Ραμμένα

Βαδίζω Ανάμεσα σ' Ελέφαντες, Λεοπαρδάλεις και Ρινόκερους

Βουλωμένες Αρτηρίες Έχουν Λιγμένο Ραπανόζουμο

 

  • Μ Α Β Δ Ο

Μαύρο Αρσενικό Βόδι Διέσχισε Όρος

Μην Αγκαλιάζεις Βαριεστημένους Δίχως Όπλο

Μάγος Ανύπαντρος Βγάζει Δυναμική Ομορφιά

Μαύρος Αρκούδος Βαδίζει Δίχως Οργή

 

  • Τ Ρ Α Κ Σ

Τρακτέρ Ριγέ Άρχισαν Κατάληψη Συνόρων

Το Ρακούν Άλλαξε Καινούργιο Σακάκι

Τη Ρούλα Αλεπούλα Κοίταξε ο Σκύλος

 

  • Α Κ Π Λ Ο

Αγάπα Καλά Πολλά Λυπημένα Ομορφόπαιδα

Άκουσα Καπετάνιο Πολύ Λαχανιασμένος που Ορειβατούσε

Ακρίδες Και Πουλιά Λερωμένα Όμορφα

Αλάτι Και Πιπέρι, Λουλούδι Όμορφο

Άρωμα Καλό Περιμένει Λεμλονι Όμορφο

 

  • Π Γ Κ Ε Χ

Πήγα στον Γκρεμό Και Έγινα Χοντρός

Παίρνω Γαρίδες Κι Ελιές Χοντρές

Πήρα Γουρούνι Και έφαγε Χώμα

Πήγα Για Κολύμβηση Και Είδα τη Χαρίκλεια

Παγκόσμιος Γεωγραφικός Και Ελληνικός Χάρτης

Πήγα Για Καφέ σε Ένα Χωριό

Πάπιες Γάτες Και Ελέφαντες Χορεύουν

Πολλά Γουρούνια Κάθονται Ερωτευμένα και Χαμένα

σε Πισίνα Γαλανή Κάποιος Έχει Χαθεί

Πήγα σε Γκρεμό Και Έγινα Χλομός

Πυροσβεστική Γρήγορα Καλώ Έχοντας Χαρά

 

  • Β Δ Ω Κ Ψ

Βατράχια Δυνατά Ωραία Και Ψηλά

Βάλε Δέντρο Ωραίο Και Ψηλό

 

  • Η Ι Φ Β Θ

Η Ινδιάνα Φωνάζει Βοήθεια στη Θάλασσα

Η Ιωάννα Φοβάται τη Βαθιά Θάλασσα

 

  • Ε Π Α Σ Μ

Ελληνικός Ποιμενικός Άρπαξε Σαούρα Μυρωδιαστή

Έπεσα Πάνω Από Σάπιο Μήλο

Έρχομαι Πάντα Αργοπορημένη Στο Μάθημα

Έλα Ποταμάκι Αγκάλιασε Σφιχτά Μυγάκια

Ελέφαντες Πηδάνε Ανάμεσα Σε Μαϊμουδάκια

Ελάφι Πάνω σ' Άλογο Στη Μονεμβασιά

 

  • Ξ Κ Ν Σ Α

Ξεκίνα Κόκκινε Νάνε Σιγανοπερπάτα Αργά

Ξυλοκόπος Κατάπιε Νάνο Σαν Αρκούδα

Ξεκίνα Καλικάντζαρε Να Σουβλίσεις Αλιγάτορες

 

  • Α Ο Σ Κ Ζ

Άσε Όμορφο Σπασμένο Καζάνι να Ζαλιστεί

Άρωμα Όμορφο Σου Κάνει Ζημιά

 

  • Β Θ Η Ρ Ζ

Βατραχίνα Θέλησε να Ηρεμήσει Ρυθμικά τη Ζέτα

Βασίλη Θέλει Η Ράνια Ζυμάρι

 
Δέλτος

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Στην Αίγυπτο, κατά μήκος του ποταμού Νείλου, επινοήθηκε το 3200 π.Χ. περίπου η λεγόμενη ιερογλυφική γραφή. Η ονομασία αυτή, η οποία διατηρείται μέχρι σήμερα, δόθηκε αρχικά από τους Έλληνες της αρχαιότητας, οι οποίοι έτσι περιέγραφαν τα "ιερά σημεία" που σκάλιζαν και ζωγράφιζαν οι Αιγύπτιοι στον λίθο. Η ιερογλυφική χρησιμοποιήθηκε αδιάκοπα στην περιοχή της Αιγύπτου μέχρι τα τέλη του 4ου μ.Χ. αιώνα.

Η επινόηση της γραφής συνδέεται, όπως και στη Μεσοποταμία, με την ύπαρξη ενός συγκεντρωτικού συστήματος και τις διοικητικές και οικονομικές απαιτήσεις του. Στο πλαίσιο των εμπορικών συναλλαγών, οι Αιγύπτιοι ήρθαν σε επαφή με τους κατοίκους της Μεσοποταμίας, από τους οποίους πιθανότατα δανείστηκαν όχι το σύστημα αλλά την ιδέα, την έννοια της γραφής.

Τα στοιχεία της ιερογλυφικής εξελίχθηκαν με τον ίδιο τρόπο όπως και αυτά της σφηνοειδούς (εικονογράμματα, ιδεογράμματα, ηχογράμματα), με τη διαφορά ότι τα αιγυπτιακά ηχογράμματα απέδιδαν μόνο σύμφωνα και καθόλου φωνήεντα.

Τα ιερογλυφικά μπορούσαν να έχουν πολλαπλή ερμηνεία. Το σημείο του ήλιου, για παράδειγμα, μπορούσε να δηλώνει τον ήλιο, το φως ή τον σχετικό αιγυπτιακό φθόγγο "ρ(ε)". Αυτή η δυσκολία και η πολυπλοκότητα, σε συνδυασμό με το πλήθος των σημείων, καθιστούσαν την εκμάθηση της γραφής στην Αίγυπτο αποκλειστικό προνόμιο της ανώτερης τάξης που αποτελούσε λιγότερο από το 1% του πληθυσμού.

Η δέλτος δεν έχει καμία σχέση με το δέλτα, το τέταρτο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου. Είναι ένα είδος πινακίδας που χρησιμοποιούν οι Αιγύπτιοι για να γράοφυν το όνομα του Φαραώ αλλά και, κάποιες φορές, ονόματα βασιλικών αξιωματούχων, φυσικά στα ιερογλυφικά.

Η δέλτος έχει σχεδόν ορθογώνιο σχήμα με στρογγυλεμένες γωνίες, μοιάζει, δηλαδή, με μακρόστενη φυσαλίδα. Περιβάλλεται από ένα τυλιγμένο σχοινί, σαν θηλιά, που έχει κόμπο στη μία του άκρη. Το πλαίσιο αυτό, που περικλείει το όνομα του Φαραώ, θεωρείται ιερό και τον προφυλάσσει από κάθε κακό.

Η δέλτος λέγεται και ονοματόσημο, αφού φανερώνει το όνομα του κατόχου της.

Φτιάξαμε κι εμείς τις δικές μας δέλτους με τα ονόματά μας στα ιερογλυφικά.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 Next > End >>

Page 4 of 6